Forbes: Iron Lady

Alžběta KrálováNezařazené

V novém vydání speciálu Forbes Woman naleznete rozhovor se zakladatelkou Ženského byznysu, Alžbětou Královou. Dozvíte se také, jakou novinku si pro vás Žensky byznys ve spolupráci se společností Visa přichystal. Jedná se o sérii speciálně zaměřených webinářů na podporu podnikatelek na českém trhu. Témata webinářů reagují na  průzkum o situaci podnikatelek, který si společnost Visa nechala vypracovat. Přinášíme vám část rozhovoru a nejzásadnější data z průzkumu.  

Oblasti, ve kterých se ženy chtějí nejvíce posunout:

  • Time management – 32 %
  • Řízení financí – 32%
  • Marketing – 26 %
  • Soft Skills –  24 %
  • E – commerce – 14 %

Série online webinářů naučí účastnice tvořit strategie, provede je úskalími finančního nastavení podniku, efektivní práce s časem nebo celkové marketingové strategie jejich značky.

„Tyto znalosti jsou zásadní, protože bez nich můžete mít sebelepší nápad, ale nakonec vám zkrachuje na financích, time managementu nebo na tom, že nevíte, jak podnikání v začátku uchopit,“ vysvětluje zakladatelka Ženského byznysu.

Podnikání je třeba promyslet

„V praxi vidím často situace, kdy se někdo pustí bez rozmýšlení do podnikání, a přitom nemá dobře nastavené procesy, nezná svoji cílovou skupinu, neví si rady s marketingovou komunikací nebo netuší, jak vytvořit brand,“ vyjmenovává Králová. Častou chybou bývá i to, že se nedělají revize byznys plánů. „Vše je jen trénink. Nesmíte se bát překážek a vystupovat ze své komfortní zóny,“ doplňuje.

Překážky překonávejte krok po kroku

„Cesta k cíli vede postupným překonáváním překážek. Podobně, jako když se připravujete na půlmaraton. Nemůžete čekat, že ho na začátku uběhnete celý. Zvládnete to ale, když si uděláte tréninkový plán a budete se postupně soustředit na dílčí cíle. Nejhorší je, když se vzdáte, aniž byste to zkusili,“ říká Alžběta Králová.

„Ženy mívají nízké sebevědomí, a ještě se obklopují lidmi, kteří je od jejich cílů odrazují. Proto je nesmírně důležité mít kolem sebe ženské vzory, které již ve svém životě něčeho dosáhly.“

Programem Ženského byznysu prošlo už na šest tisíc žen. Prostřednictvím přednášek, workshopů a networkingových setkání se naučily nebát se začít podnikat, ucházet se o lepší pracovní místa či si říct o vyšší plat.

Výsledky průzkumu o podnikatelkách 

V jakých oblastech podnikají ženy?

  • 25 % prodej zboží a služeb
  • 14 % finančnictví
  • 11 % marketing a komunikace

Proč se ženy rozhodly podnikat?

  • 61 % – Nezávislost, touha být svým vlastním šéfem 
  • 19 % – Touha vytvářet něco nového/vytvářet něco, co je mou vášní
  • 10 % – Větší potenciál pro finanční zisk

Kde hledají ženy oporu, když rozjíždí podnikání? 

  • Zkušenosti v oboru
  • Rodina
  • Partner
  • Informační zdroje 

Zdroj: Průzkum výzkumné agentury IPSOS na vzorku 300 českých podnikatelek a podnikatelů. Online dotazování v prosinci 2022. Zadáno společností Visa. 

Článek: Forbes Woman, 04/2023