19. listopadu proběhla první lekce Akademie profesního rozvoje na téma sebevědomí. Napříč Českem ji shlédlo přes dva tisíce žen. Před kameru se postavila zakladatelka ženského byznysu Alžběta Králová spolu s mentorkou Ivanou Šedivou. Ta ženám předala řadu praktických tipů, úkolů a doporučení, jak sebevědomí zvýšit. Vysílání proběhlo z Amerického centra Velvyslanectví USA.
„Už tím, že jste se přihlásily, jste udělaly velký krok ve svém seberozvoji a jak se říká, začátek je polovina celku,” zahájila Alžběta Králová živý přenos. Ten otevřel téma, které řeší téměř každá žena, nízké sebevědomí. Téma, jehož posílení je jedním z hlavních motivů celé Akademie.
„Sebechvála smrdí nebo sedávej panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě,” zmínila lektorka Ivana Šedivá některé ze zažitých stereotypů, se kterými se české ženy potýkají. Dodala, že mnohem zdravější nastavení mysli připsala švédská spisovatelka Astrid Lindgrenová celosvětově známé Pipi Dlouhé Punčoše. Ta hrdě prohlašuje: „To jsem ještě nedělala. To mi půjde.“
Ivana zdůraznila, že je důležité, aby si ženy byly vědomy svých silných stránek, které je mohou v nejistých situacích podržet. Naopak věci, ve kterých nevynikají, by se neměly bát delegovat.
„Když budete posuzovat rybu podle její schopnosti vylézt na strom, bude si celý život myslet, že je neschopná.”
Zazněl na lekci známý citát a padlo doporučení, že není více obohacujících přátelství, než toho mezi rybou a opicí. Skamaraď se s opicí, psaly si ženy do poznámek. A vedle toho plnily také řadu praktických úkolů. Vypisovaly 150 svých úspěchů nebo tvořily visionboard – grafické znázornění svých cílů a snů.
Ivana otevřela také téma cykličnosti ženy, tedy skutečnosti, že ženské vnímání a cítění se v průběhu měsíce proměňuje a je dobré naučit se tuto proměnlivost vnímat a pracovat s ní. Ženám otevřeným tomuto tématu doporučila knihu Cyklická žena. Prostor byl také pro zodpovězení otázek z řad účastnic.
Ačkoliv je lekce už úspěšně za námi, téma sebevědomí ženský byznys neopouští. Prostor mu bude věnován nejen během listopadu, ale i měsíce následující. Jak uvádí zakladatelka projektu Alžběta Králová: „Každý měsíc otevřeme jedno téma, kterému se celý měsíc budeme intenzivně věnovat. Téma sebevědomí je ale tak zásadní, že bude klíčové po celých šest měsíců trvání Akademie. Na sítích, ale zejména v uzavřené facebookové komunitě, se účastnice mohou těšit na inspirativní videa i tipy na knihy a články. Najdou zde také bezpečný prostor proto navzájem sdílet své zkušenosti a doporučení.”
V následujícím měsíci pak na sebevědomí plynule naváže téma networkingu. Jak si vytvořit kvalitní síť kontaktů bude ženám 10. prosince na 2. lekci akademie radit marketingová guru a zakladatelka #HolkyzMarketingu Pavlína Louženská. Registrovat se můžete již nyní.