V Česku vzniká Akademie profesního rozvoje pro ženy
Praha, 11. listopadu 2020 – V Česku vzniká projekt ženský byznys, který spouští Akademii profesního rozvoje. Ženám pomůže plnit kariérní sny. Akademie bude probíhat jednou měsíčně online a pokud to situace dovolí, tak i prezenčně v Praze, Plzni, Brně a Ostravě. Program je otevřený všem ženám zdarma. První lekce proběhne již 19. listopadu, registrovat se je možné na www.zensky-byznys.cz.
Ženy se v Akademii naučí praktické dovednosti. Důraz bude kladen zejména na posílení sebevědomí, asertivitu, vyjednávání, ale také budování značky, umění prezentace, vytvoření byznys plánu nebo decision-making. Mezi přednášejícími mentorkami bude například Dita Stejskalová z Ogilvy PR, Ivana Šedivá (dříve CMO v McDonald’s) nebo ředitelka poradenských služeb v Deloitte Tereza De Bardi. V momentě, kdy to situace dovolí, lekce proběhnou také offline. Ženy se tak budou moci potkávat osobně, předávat si zkušenosti a vytvářet aktivní komunitu. Po absolvování celé Akademie obdrží účastnice certifikát, mohou se však registrovat i na jednotlivé lekce.
„Chceme ženy motivovat a pomoci jim uspět. Všude kolem nás existují ženy, kterými se můžeme inspirovat a sdílet příklady dobré praxe nejen z Česka, ale i ze zahraničí,” říká Alžběta Králová, tvůrkyně projektu. Cílem je narovnání podmínek v pracovním prostředí a celé společnosti. Akademie chce vyzdvihnout i aktivně vytvářet ženské vzory a také napomáhat ke snižování platových rozdílů v Česku. Dle Eurostatu totiž ženy vydělávají v průměru o 20 % méně než muži, což činí rozdíl téměř 7,5 tisíc korun měsíčně. Ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi se Česko dlouhodobě umisťuje na posledních příčkách žebříčku v rozdílech platů mezi muži a ženami.
Česko má mnoho úspěšných žen, ale málo se o nich ví. Projekt chce dostat více žen do byznysu i politiky
Projekt ženský byznys chce pomoci vyřešit 4 konkrétní problémy: podreprezentaci žen v řídících funkcích, platové rozdíly mezi muži a ženami, absenci ženských vzorů ve společnosti a malé povědomí o problému u veřejnosti. Akademie chce pozitivně motivovat firmy, normalizovat silné postavení žen v byznysu a politice. Cílem je ženy podporovat, aby se ucházely o manažerské pozice a volené funkce.
Proč název ženský byznys?
Název ženský byznys vyjadřuje, že se jedná o ryze ženskou záležitost. Program je určen všem ženám bez rozdílu věku a vzdělání – studentkám, zaměstnankyním, matkám na mateřské dovolené, podnikatelkám i těm, které s podnikáním chtějí začít. Stačí mít chuť učit se nové věci.
O projektu
Projekt vznikl z iniciativy Institutu politického marketingu (IPM) a podpořen byl také Velvyslanectvím USA v Praze. Ženský byznys není první osvětovou činností Institutu politického marketingu. V minulosti IPM realizoval například apolitický projekt Tvoje poprvé, jehož cílem bylo přilákat mladé lidi k volbám.
Ženský byznys na sítích
Kromě webových stránek naleznete projekt a informace o něm také na sociálních sítích Facebook, Instagram nebo LinkedIn. Pro přihlášené slouží také uzavřená komunita na FB, kde si účastnice mohou navzájem radit, motivovat se a sdílet zkušenosti z praxe.